Өскемен қаласы
Әкімінің ресми сайты

Өскемен қаласы әкімінің ресми сайтына қош келдіңіздер!

www.oskemen.kz сайты Өскемен қаласына арналған. Сіз бұл жерден Шығыс Қазақстан облысы орталығына қатысты барлық ақпаратты, күнделікті жаңалықтар, анықтама ақпарат, очерктер және көркем фотосуреттерді таба аласыз. Ары қарай...

Әкім блогы


Тумабаев Куат Мухитович - Өскемен қаласының әкімі

Ішкі саясат

YEҰ

Сведения о НПО города/района *.doc 117 kB

Азаматтық қоғам

«Жергілікті өзін-өзі басқаруды дамыту орталығы» Қоғамдық қорының түйіндемесі
«Книголюб» қоғамдық бірлестігі 2001 жылы еркін негізде қаланың кітапхана қызметкерлерімен мүшелік негіздегі коммерциялық емес мекеме
«Экокелісім» халықтың денсаулығын сақтауға әрекет ету және экология Шығыс Қазақстан облысының Қауымдастығы» заңды тұлғалардың бірлестігі
"ЗУБР" Консалтинг-Орталығы
Общественное объединение «Социально-педагогическое объединение «Перспектива» *.doc 129.0 kB

ҮЕҰ Дерекқоры бойынша Жадынама

ҮЕҰ Дерекқоры жөніндегі мәселелерді реттейтін нормативтік құқықтық актілер:

  • «Қазақстан Республикасындағы мемлекеттік әлеуметтік тапсырыс, үкіметтік емес ұйымдарға арналған гранттар және сыйлықақылар туралы» 2005 жылғы 12 сәуірдегі Қазақстан Республикасының Заңы;
  • «Коммерциялық емес ұйымдар туралы» 2001 жылғы 16 қаңтардағы Қазақстан Республикасының Заңы;
  • «Үкіметтік емес ұйымдарымен өз қызметі жөніндегі мәліметтерін ұсыну және олар туралы дерекқорды қалыптастыру қағидаларын бекіту туралы» 2016 жылғы 19 ақпандағы № 51 мәдениет және спорт министрінің бұйрығы.

ҮЕҰ Дерекқорына кімдер мәлімет беру керек:
«Коммерциялық емес ұйымдар туралы» Қазақстан Республикасының Заңының 41-бабы 5-тармағына сәйкес мекеме, қоғамдық бірлестік, акционерлік қоғам, қор, қауымдастық (одақ) нысанындағы заңды тұлғалар бірлестіктері нысанында, сондай-ақ осы Заңның 17-бабында көзделмеген өзге де ұйымдық-құқықтық нысандарда құрылған коммерциялық емес ұйымдар, Қазақстан Республикасының аумағында қызметін жүзеге асыратын шетелдiк және халықаралық коммерциялық емес ұйымдардың филиалдары мен өкiлдiктерi (оқшауланған бөлiмшелерi) үкіметтік емес ұйымдармен өзара іс-қимыл саласындағы уәкілетті органға жыл сайын 31 наурызға дейін үкіметтік емес ұйымдармен өзара іс-қимыл саласындағы уәкілетті орган бекітетін тәртіппен өз қызметі туралы, оның ішінде өз құрылтайшылары (қатысушылары), мүлкінің құрамы, ақшаны қалыптастыру көздерi мен жұмсау бағыттары туралы мәліметтерді ұсынады.

ҮЕҰ Дерекқорына мәліметтерді қалай беру керек:
ҮЕҰ мәліметтерді МСМ-нің 2016 жылғы 19 ақпандағы № 51 бұйрығымен бекітілген нысанға  (www.din.gov.kz/rus/pravovaya_baza/prikazy) сәйкес қазақ және орыс тілдерінде жыл сайын есептік мерзімнен кейін әр жылдың                            31 наурызына дейін:  
- 2017 жылғы 1 наурызға дейін қағаз және электрондық түрде (Word форматында CD-дисктерде немесе USB-флэш-жинақтаушыларда) пошта арқылы немесе қолма-қол ұсынады;
- 2017 жылғы 1 наурыздан бастап ҮЕҰ-ның мәліметтерді Дерекқордың http://infonpo.kz интернет-порталы арқылы беруге мүмкіндігі болады. Интернет-порталда Халыққа қызмет көрсету орталығынан алынған ЭЦҚ (ЭЦП) кілті арқылы авторизациядан өтуге болады.
ҮЕҰ-дар Дерекқордың http://infonpo.kz интернет-порталына кіргенде порталмен жұмыс істеудің қадамдық алгоритмі берілген Пайдаланушылар нұсқаулығымен таныса алады. 
Есептік мерзімі ретінде Дерекқорға мәліметтерді енгізу жылдың алдындағы күнтізбелік жыл болып саналады.

ҮЕҰ мәліметтер тізілімі сайты http://www.register-ngo.kz әрекетсіз сайт болып табылады.

Пошта арқылы ҮЕҰ Дерекқоры үшін мәліметтерді қайда жолдау керек:
010000, Астана қаласы, Мәңгілік ел даңғылы, 8, 15-кіреберіс,  Дін істері және азаматтық қоғам министрлігінің Азаматтық қоғам істері комитеті.
«Жедел желі» телефондары: 8 (7172) 74-04-28, 74-04-47.
Сондай-ақ, ҮЕҰ өз сұрақтарын 74-04-28@mail.ru электрондық мекен-жайға жолдай алады.

ҮЕҰ Дерекқорына есеп беру нысандарын толтыру жөніндегі  Әдістемелік ұсынымдар, сондай-ақ жиі қойылатын сұрақтарға жауаптар ДІАҚМ сайтында орналасқан (www.din.gov.kz/rus/pravovaya_baza/prikazy).  

Әкімшілік жауапкершілік:
«Әкімшілік құқық бұзушылықтар туралы» ҚР Кодексімен ҮЕҰ-мен Дерекқорға мәліметтерді ұсынбауы, уақтылы ұсынбауы, сол сияқты анық емес немесе көрінеу жалған мәліметтерді ұсынуы үшін әкімшілік жауапкершілік қарастырылған  (489-1-бабы: 1-тармақ бойынша – ескерту жасауға; 2-тармақ бойынша – қайталап жасалған әрекеттер үшін - жиырма бес айлық есептік көрсеткіш мөлшерінде айыппұл салуға не үш ай мерзімге қызметін тоқтата тұруға алып келеді).

Азаматтық сектормен өзара әрекет және конфессияаралық келісімді нығайту

Азаматтық қоғамның дамуы демократиялық, зайырлы, құқықтық және әлеуметтік мемлекет кұруының маңызды шарттарының бірі болып табылады. Қоғам өмірінің барлық маңызды салаларына азаматтардың белсенді қатысуы қоғамдық прогресс, демократиялық даму, экономикалық өрлеуге мүмкіншілік береді.
Ел Президенті ұсынған демократиялау бағдарламасы және саяси реформалар негізі болатын азаматтық қоғамды құру идеясы Қазақстанның реформалау мемлекеттік стратегиясының басымды бағыттарының бірі болды.

Идеологиялық және саяси көпшілікті қабылдау, мемлекеттік және қоғамдық институттарды бөлу Қазақстандағы азаматтық қоғамның негізгі қағидалары болып табылады. Ел азаматтарының саяси, қоғамдық, кәсіптік бірлестіктерді құруға құқықтары заңды түрде қорғалады.
Біз этносаралық және конфессияаралық келісімді нығайтуға, азаматтық қоғамның институттарымен өзара қарым-қатынасты кеңейту үшін біз келесіге негізделеміз:
Өскемен қаласында 50-ден астам ұлт өкілдері тұрады. Олардың барлығы түсінік пен қолдау тапты. Қазақстан олар үшін екінші Отанға айналды.
Қала аумағында басты мақсаты - жасөспірімдер үшін түрлі этностардың тілдерін, мәдениетін, дәстүрлерін сақтап дамыту болып табылатын, 22 этномәдени бірлестік жұмыс істейді. Олар өз қызметін ШҚ Достық Үйінде атқарады.  

2010 жылдан бастап олардың бірлесіп жұмыс істейтін орындарының бірі – этноауыл бірегей, этнографиялық мұражай кешені. Өткен жылы этномәдени бірлестіктердің өкілдері өздерінің халықтық дәстүрлі рәсімдерін көрсетті.

Этноауылда қалалық іс-шараларға дәстүрлі түрде қатысатын «Шеберлер қаласы» шеберханалары салынған. Татар мейрамы «Сабантуй», шешен мейрамы «Айзери», «Дажинки» барлық этностардың  сүйікті мейрамдарына айналды. Құрбан айтқа арналған «Бауырсақ», «Палау» және «Нан» фестивальдарында Өскемен қаласының барлық халықтарының өкілдері қатысты.

Жастарға ана тілін оқуға мүмкіншілік беретін «Возрождение» мектебіне түрлі этностардың тілдерін сақтау және оқудағы рөлі үлкен. 
Жергілікті атқарушы билік этномәдени бірлестіктерге жан-жақты қолдау көрсетеді – барлық этностардың ұлттық мейрамдарын өткізу, тілдерді сақтау және жаңғырту. Өз тарапынан этномәдени бірлестіктер Қазақстан халқының Бірлігі Күніне, ҚР Конституция Күніне, ҚР Тәуелсіздік Күніне, Рухани келісім Күніне арналған қалалық іс-шараларды өткізуге белсенді қатысып, әр түрлі этностар өкілдерінің бірігуіне және ұйымдасуына ықпал етті. ЭМБ өкілдері саяси, қоғамдық маңызы бар шаралардан қалыс қалмайды – ҚР Президентінің сайлауы, ҚР Парламент Мәжілісінің, барлық деңгейдегі мәслихаттарының депутаттарының сайлаулары.  Олар көшелердің атауын өзгерту, ескерткіштер орнату, «Өскемен қаласының құрметті азаматы» атағын беру, т.б. бастамашылары болады.

Екіншіден,
заманауи жағдайда, конфессияаралық келісім сұрақтары елге жалған діндер еніп тарау проблемаларына байланысты, сондықтан бірінші қатарға тұрғындардың діни сауаттылығын арттыру және дінге сенушілігінің еркіндігін қамтамасыз ету облысындағы заңдылығын  сақтау міндеті шығады.
Қалада 15 діни конфессияның өкілі болатын 30 діни бірлестік жұмыс атқарады, оның ішінде 4 мұсылман, 23 христиан, 1 иудей және 2 дәстүрлі емес дінді тұтынған бірлестік. Олардың өкілдері қаланың қоғамдық-саяси өміріне белсенді қатысады, жергілікті атқарушы органдармен тығыз қызмет әрекет етеді.
Өскемен қаласының аумағында орналасқан діни бірлестіктердің қызметіне және діни ғимараттарға мониторинг жасалады. Діни экстремизмнің алдын-алу сұрақтарында «Единство» қоғамдық бірлестіктің мүмкіншіліктері белсенді қолданылады.

Өскемен қаласындағы діни жағдай тұрақты болып сипатталады. Мемлекет және діннің, әр түрлі конфессиялар арасындағы өзара қарым-қатынасының негізгі қағидалары Қазақстан Республикасының құқықтық нормалары және актілерімен, бірлестіктермен тікелей ақпараттық түсіндіру жұмыстарын өз жұмысымызға сүйеніп өткіземіз.

2011 жылдың 13 қазанында қабылданған №484-VI «Дін және діни бірлестіктер туралы» Заңының негізгі ережелерін талқылаумен биылғы жылдың 1 наурызында діни бірлестіктердің кездесуі өтті.

Өзара түсінісу  және толеранттылық қалыптастыру негізінде әртүрлі дінге табынушылардың өкілдерінің арасында тығыз ынтымақтастық жүргізе отырып, конфессияаралық сұхбатты дамыта аламыз. Діни бірлестіктер байланысы бойынша  Кеңесімен қала әкімінің алдында дөңгелек үстелдер, семинарлар, конфессияаралық сұхбаттар мен дінге шыдамдылыққа байланысты сұрақтар туралы конференциялар өткізуіне ықпал етеді.  

Ислам және провославияның дәстүрлі бірлестіктерінің көшбасшыларына өзара әрекет етуіне негізгі назар аударылды. Олар салтанатты рәсімдерге, дөңгелек үстелдерге қатысып, белсенді түрде ат салысуға кеңінен тартылды.  Рождество Христово мерекесі, Құрбан Айт, Наурыз және басқа діни мерекелер дәстүрлі мерекелерге айналды.

Құқық бұзушылықтың алдын алу, шылым шегу, маскүнемдік  және есірткіге тәуелділік жұмыстарына үлкен үлес қосылды. Жас ұрпақты рухани-адамгершілік тәрбиелеу жексенбілік мектептер негізінде жүргізіледі.

Қоғамдық тұрақтылықты нығайтып, әртүрлі діни бірлестіктер өкілдерінің басын қосатын рухани келісім Күнін өткізу дәстүрлі мерекеге айналды. Бұл дегеніміз, Қазақстанда рухани келісімнің абстрактылы ой ғана емес, шынайы өмірге енуінің үлкен  бір дәлелі болып табылады.

Үшіншіден,
мемлекеттің даму стратегиясын жүзеге асыратын қоғамдық институттардың қатысуын болашақта кеңейту және үкіметтік емес ұйымдардың мемлекетпен өзара әрекет ету механизмін  келешекте жетілдіруді талап етеді, билік пен азаматтақ қоғам арасындағы толық серіктестікті назарда ұстау, демократиялық мемлекеттің шешуші тапсырмалары.

Қазақстанда азаматтық қоғам құрудың негізгі жетістігі үкіметтік емес ұйымдардың құрылуы болып табылады. Әлеуметтік және қоғамдық жұмыстар, әртүрлі әлеуметтік мәселелерді: экология, қоғамда әйелдердің рөлін жоғарлату, тұтынушылардың құқығы, жастар, көп балалы және жалғызбасты аналар, жетім балалар, мүгедектер, қуғын-сүргін құрбандары және басқа мәселелерді шешуде маңызды рөл атқара отырып, олар мемлекет пен азаматтардың арасында делдалдық қызмет атқарады.

Қалада 300-ден астам коммерциялық емес ұйымдар тіркелген, оның 96-сы белсенді жұмыс істеп тұр (соның ішінде жастар саясаты аясында жұмыс істеп тұрғандар-41, гендерлік теңсіздікті жүзеге асыруда-4, мүмкіндігі шектеулі тұлғалар мен салауатты өмір сүру  насихатын жүргізуде-22, ардагерлік-4, салалық-5 және басқалары), қоғамдық демократияландыру үрдісінде мемлекет азаматтарын белсенді түрде тартуға жағдай жасап, халықтың белгілі топтарының әлеуметтік сұрақтарын шешеді.

Үкіметтік емес ұйымдарды дамыту барысының алғашы кезеңінде негізінен шетел гранттарының есебінен жүзеге асырылды. Бүгінде олар мемлекеттік әлеуметтік тапсырыс есебінен дамуда. Жастар және жастар бастамасының дамуына, соның ішінде, оралмандар, сонымен қатар жергілікті өзін-өзі басқару кеңесін дамытуға және қолдауға 2012 жылы қаланың үкіметтік емес ұйымдарының арасынан әлеуметтік тапсырысты орналастыруға 5,250 млн. теңге  бөлінді. Бұл қаржы үкіметтік емес ұйымдардың белгілі бір мәселелерін шешеді, бірақ, жүйесіз, тұрақты жұмыспен, мемлекеттің толық қолдауымен халықты жергілікті басқаруға толығымен қамту мүмкін емес. Сондықтан бірлестіктердің шағын қамтылуы мен біліктілікті арттыру тұрақты мәселе болып қала бермек. Көбінесе олардың жұмыстары құлшыныс пен ойға негізделеді.

Жастар саясатын жүзеге асыру, жорамалданған жастар ұйымдарымен, қала жастары және олардың бастамасын өздері жүзеге асыруға тамаша мүмкіндік. Осы бағытта ерекше белсенді жұмыс істеп жатқан ұйымдар- «Өскемен қаласының Жастар Парламенті», «парасатты жастар Лигасы», «Өскемен қаласының жастар маслихаты», жастар творчествосының федерациясы «Элита плюс», «Болашақ» стипендиясының Ассоциациясы», «белсенді жастар бірлестігі «Всплеск», жасөспірім балалар клубы, «Кругозор» мәдениет және туризм жастар орталығы», «Балалар жәнежастар ұйымдарының Шығыс Қазақстан ассоциациясы» (АМиДО) және басқалары. Жастар арасында маскүнемдік және нашақорлық, қылмыстың алдын-алу және күресу үшін құқық қорғау органдарымен ынтымақтастық, мерекелік іс-шараларды өткізуде жастарды тартып және мәселелерді шешуге уйрету, жастар бірлестіктерінің қалыптасуы мен дамуы негізгі қағидалары болып табылатын Өскемен қаласының әкімшілігінде жастар істері бойынша Үйлестіру Кеңесі құрылды.

Әсіресе қалалық ардагерлер және ақсақалдар Кеңесінің жұмысын атап өтуге болады, сонымен қатар «Өскемен қаласындағы Ауған соғысының ардагерлер ұйымы». Маңызды ақпараттық-насихаттық жұмыс жүргізу, қоғамдағы түсінушілік пен бірліктің негізі, этносаралық, конфессияаралық тұрақтылықты сақтау, жас ұрпақты патриоттық тәрбиелеуге баға жетпес үлес қосады. Қаладағы орта мектептерде ай сайын әскери-патриоттық кездесулер мен дөңгелек үстелдер ұйымдастырылады.

Сонымен қатар қалада республиканың ешбір аймағына ұқсамаған Өскемен қаласының жергілікті өзін-өзі басқару органының дамуы туралы бірегей жоба жүзеге асырылуда. Өскемен қаласының әкімдігінде 11 жылдан астам уақыт 10 филиал жұмыс істеді, 2011 жылы олардың саны 14-ке жетті. Мемлекеттік билік органдарымен әртүрлі бағыттарда бірлесіп әрекет ететін өкілдері, үй комитеттері мен көше комитеттері кіретін әрқайсысының  жергілікті өзін-өзі басқару Кеңесі құрылған. 

2011 жылы жергілікті өзін-өзі басқару Кеңесінің күшімен қоғамдық-маңызды іс-шаралар жүргізілген- «Для себя» акциясы, ПИК арасында «Наш двор-цветущий сад», орта мектептер арасында «Чудо сад» атты байқаулар. Көгалдандыру, санитарлық тазалық, қаланың экологиялық жағдайын жақсарту мақсатында үлкен жұмыс атқарылды. Алаңдардың, көшелердің, гүлзарлар мен көгалдандыру жұмыстарын жүргізу солардың ықпалымен жүргізілген.
2012 жылы 15 қаңтарда барлық деңгейдегі депутаттар сайлауы мен 2011 жылғы мемлекет басшысының сайлауын өткізу мен дайындауда халықтың сайлауға белсенділігін арттыру мен қала тұрғындарының қарқынын жеделдетуде зор үлес қосты. Сонымен қатар сайлау үрдістері кезінде белсенді үлес қосып, сайлауға дайындық және өткізу үшін саяси партиялардың филиалдарынан өкілдері қала аумағында өз қызметтерін жүзеге асырды. Олар қаланың қоғамдық және саяси өмірінің белсенді қатысушылары болып табылады.

Өскемен қаласында 7 облыстық және 2 қалалық саяси партиялардың филиалдары жұмыс істейді, соның ішінде ең көбі «Нұр Отан» ХДП өкілеттілігі, 13001 адам.
Барлығымен құрылымдық сұхбат орнатылған.   Саяси партиялардың көшбасшылары қалалық ақпараттық-насихаттау топтарының, қоғамдық Кеңестердің мүшелері болып табылады.

Саяси партиялар қоғамдық саяси өмірдің ықпалды институты болды. Заманауи қоғамда саяси партиялар маңызды рөлге ие.

Заманауи жағдайда азаматтық қоғамның ең маңызды міндеті қоғамдық бақылау болып табылады. Ең бірінші, жемқорлықпен күрес жұмысын қойып, халыққа мемлекеттік және жергілікті қызмет көрсету аясын ретке келтіру керек. Мемлекетте жемқорлыққа қарсы саясатты және еліміздің барлық аймақтарында азаматтық қоғам ғана тиімділігін арттыра алады. Азаматтық қоғам институтының айқындылығы мен жауаптылығының маңыздылығы, биліктің айқындылығы мен жауаптылығынан төмен деңгейде емес. Қоғамдық бірлестіктердің қатысушыларының кәсібилігін жоғарлату мақсатында қоғамдық шаралар кешенінің маңызды даму бағытын жүзеге асырумен байланысты.  

Азаматтық қоғамды дамытуды қалыптастыру барысында қоғамдық белсенділер өз қызметінің жоғары әлеуметтік мағынасын түсініп қана қоймай, қолындағы қабілеттерімен, өзі дағдыланған міндеттерін жүзеге асыруы маңызды.
Сан алуан халықаралық саясат бірлік қағидасына негізделген. Қазақстандағы бейбітшілік пен келісім- бүкіл қоғамның, мемлекеттің қажырлы жұмысының нәтижесі.

Өскемен қаласы
әкімінің орынбасары А. Нұрғазиев

Бет өзгертілді: 27-03-2017